Сенсорний і пізнавальний розвиток дитини у природних умовах
Джерело: Тріщун Н.А. Сенсорний розвиток дітей дошкільного віку. - Ржищів: 2013.- 44 С.
Перелік ігор і занять із водою
1.Переливання води з кухля в кухоль, через лійку, решето або друшляк.
МЕТА:
дати уявлення про властивості води (ллється),мокре й сухе.
2.Пускання по воді плаваючих іграшок.
МЕТА:
дати уявлення про те, що предмети плавають; поняття «один-багато».
3.Пускання човників, пароплавчиків.
МЕТА:
дати уявлення про те, що предмети плавають; поняття «один-багато».
4.Виловлювання сачком іграшкових рибок і дрібних предметів.
МЕТА:
розвиток координації рухів.
5.Кидання у воду поліетиленових і дерев'яних кульок, камінчиків, трісочок.
МЕТА: дати поняття про предмети, що плавають і тонуть, важкі й легкі; підвести до
висновку про те, що легкі предмети плавають, а важкі-тонуть.
6.Кидання м'ячиків у таз з водою.
МЕТА: тренувати м'язи руки, виробити влучність; поняття про відстань: «ближче-далі».
7.Купання ляльки.
МЕТА:
дати уявлення про холодну й теплу воду.
8.Миття іграшок.
МЕТА:
прищепити елементарні трудові навички; поняття «брудне-чисте».
9.Прання й сушіння лялькового одягу.
МЕТА:
закріпити поняття «мокре» й «сухе».
10.Пускання мильних бульбашок.
МЕТА: крім розваг, навчити дітей чекати своєї черги.
11.Поливання з лійки піску, квітів.
МЕТА:
дати уявлення про те, що вода потрібна для життя рослин; сприяти розвитку
елементарних трудових навичок.
Перелік занять із піском на майданчику
1.Згрібання піску в купу лопатками.
МЕТА:
розвивати мускулатуру; навчити користуватися лопаткою.
2.Перенесення піску у відерцях, на носилках.
МЕТА:
розвивати мускулатуру; привчати до цілеспрямованої роботи й уміння погоджувати
свої дії з діями іншого.
3.Перевезення піску в грабарках, візках тощо.
МЕТА:
розвивати мускулатуру; привчати до цілеспрямованої роботи й уміння погоджувати
свої дії з діями іншого.
4.Посипання доріжок піском.
МЕТА:
прищеплювати елементарні трудові навички.
Перелік ігор і занять із піском біля піскового ящика
1.Пересипання сухого піску через лійку.
МЕТА:
познайомити дітей із властивостями сухого й мокрого піску.
2.Викладання різних форм із сирого піску за допомогою формочок.
МЕТА:
підвести дитину до тематичних будівель на піску.
3. Підготовка ямки, канавки, гірки для прогулянки ляльки.
МЕТА:
підвести дитину до тематичних будівель на піску.
4.Будівля для ляльки будиночка, саду, городу тощо.
МЕТА:
підвести дитину до тематичних будівель на піску.
5.«Друкування» на сирому піску.
МЕТА:
розвивати мускулатуру рук і координацію їхніх рухів; розширювати зорові уявлення.
6.Малювання паличкою на піску.
МЕТА:
розвивати мускулатуру рук і координації їхніх рухів. Розширення зорових
уявлень.
7.Гра «Що я закопав(ла) у пісок?»
МЕТА:
розвивати пам'ять, увагу, спостережливість.
Перелік ігор і занять із квітами
1.Збирання квітів.
МЕТА:
сприяти естетичному вихованню дитини, розширювати її кругозір у знайомстві з
природою; виховувати дбайливе ставлення до рослин.
2.Складання букетів.
МЕТА:
розвивати пам'ять при запам'ятовуванні квітів; розвиток рухів рук і пальців.
3. Плетиво вінків і гірлянд.
МЕТА: розвивати
пам'ять при запам'ятовуванні квітів; розвиток рухів рук і пальців.
4.Вірші про квіти.
МЕТА: розвивати
естетичне сприйняття.
5.Ігри з квітами:
-
вибери таку саму квітку;
-
вибери квітку за назвою;
-
знайди за оригіналом зображення
квітів на картинці;
-
постав квітку у вазочку або
скляночку відповідного кольору;
- підбери предмети таких самих кольорів, як квітка;
-
вибери квітку, про яку йдеться
у вірші.
6.Ігри й доручення.
МЕТА:
закріпити знання про квіти: назва, колір; розвивати вміння розрізняти й
порівнювати.
7.Участь у саджанні квітів і в догляді за ними.
МЕТА: прищеплювання елементарні трудові навички.
Перелік занять із листям
1.Згрібання опалого листя в купки та прибирання його з майданчика.
МЕТА:
розвивати мускулатуру, прищеплювати елементарні трудові навички у спільній
роботі.
2. Нанизування листя на прутики.
МЕТА:
розвивати мускулатуру рук і координацію рухів, уваги.
3.Розрізнення листя за величиною.
МЕТА: навчити розрізняти листя за розмірами (великий - маленький) і порівняти з великою й маленькою коробками.
4.Розрізнення листя за формою.
МЕТА:
навчити розрізняти й порівнювати листя за формою, величиною й кількістю.
Перелік занять з овочами, фруктами, ягодами
1.Знайомство з назвами.
2.3найомство зі смаком.
3.Знайомство з формою й величиною.
4.3найомство з кольором.
5.3аняття з овочами, фруктами, ягодами:
порівняння овочів, фруктів, ягід
із їхніми зображеннями на картині;
порівняння кольору овочів, фруктів, ягід із кольоровим тлом;
угадування овочів на дотик.
МЕТА:
збагачувати запас знань і розвивати мовлення дітей; прищеплювати гігієнічні
навички: почистити, вимити тощо.
МЕТА: познайомити з видами грибів, частинами гриба: «ніжка» й «капелюшок»; навчити, що гриби можна їсти тільки вареними й солоними.
7. Шишки.
1
.Викладання візерунків із шишок.
МЕТА:
розвивати мовлення, спостережливість і здатність наслідувати.
2.Уміння
розрізняти соснові та ялинові шишки.
МЕТА:
розвивати спостережливість, орієнтування в навколишньому середовищі.
Камінчики
1 .Кидання камінчиків.
МЕТА: розвивати м'язи рук і влучність.
2.Викладання візерунків.
МЕТА:
розвивати мовлення, спостережливість і здатність наслідувати.
Перелік рухливих ігор і занять
узимку
1.Катання на санчатах із гірки.
2.Катання на санчатах один одного.
3.Катання
ляльок і звірів на іграшкових санчатах.
4.3грібання
снігу в купи лопатками.
5.Перевезення
снігу на санчатах при ліпленні снігової баби.
6.Збирання
снігу з доріжок лопатками.
7.Підмітання
доріжок мітелками.
8.Інші
види рухливих ігор.
Малорухомі ігри й заняття
1.Ходіння по слідах.
МЕТА:
розвивати увагу, координацію рухів.
2.Малювання паличками на снігу.
МЕТА:
розвивати мовлення, увагу, кмітливість.
3.«Друкування» на снігу.
МЕТА:
розширяти зорові уявлення.
4.Фарбування снігу.
МЕТА:
познайомити з явищем замерзання льоду.
5.Пересування через невисокі сніжні валики.
Спостереження:
-
опущені снігом дерева;
-
снігопад;
-
замерзлі калюжі;
-
танення снігу;
-
колір і блиск снігу;
-
бурульки;
-
життя птахів;
-
зимовий транспорт;
-
одяг людей узимку;
- праця людей: збирання снігу, чищення тротуару, скидання снігу з дахів тощо;
- зимові ігри дітей (катання на санчатах, лижах, ігри в сніжки, ліплення снігової баби).
Коментарі
Дописати коментар