Сенсорний і пізнавальний розвиток дитини у природних умовах

 


Джерело: Тріщун Н.А. Сенсорний розвиток дітей дошкільного віку. - Ржищів: 2013.-     44 С.



Перелік ігор і занять із водою



1.Переливання води з кухля в кухоль, через лійку, решето або друшляк.

МЕТА: дати уявлення про властивості води (ллється),мокре й сухе.

 

2.Пускання по воді плаваючих іграшок.

МЕТА: дати уявлення про те, що предмети плавають; поняття «один-багато».

 

3.Пускання човників, пароплавчиків.

МЕТА: дати уявлення про те, що предмети плавають; поняття «один-багато».

 

4.Виловлювання сачком іграшкових рибок і дрібних предметів.

МЕТА: розвиток координації рухів.

 

5.Кидання у воду поліетиленових і дерев'яних кульок, камінчиків, трісочок.

МЕТА: дати поняття про предмети, що плавають і тонуть, важкі й легкі; підвести до висновку про те, що легкі предмети плавають, а важкі-тонуть.

 

6.Кидання м'ячиків у таз з водою.

МЕТА: тренувати м'язи руки, виробити влучність; поняття про відстань: «ближче-далі».


7.Купання ляльки.

МЕТА: дати уявлення про холодну й теплу воду.

 

8.Миття іграшок.

МЕТА: прищепити елементарні трудові навички; поняття «брудне-чисте».

 

9.Прання й сушіння лялькового одягу.

МЕТА: закріпити поняття «мокре» й «сухе».

 

10.Пускання мильних бульбашок.

МЕТА: крім розваг, навчити дітей чекати своєї черги.


11.Поливання з лійки піску, квітів.

МЕТА: дати уявлення про те, що вода потрібна для життя рослин; сприяти розвитку елементарних трудових навичок.

 


Перелік занять із піском на майданчику



1.Згрібання піску в купу лопатками.

МЕТА: розвивати мускулатуру; навчити користуватися лопаткою.

 

2.Перенесення піску у відерцях, на носилках.

МЕТА: розвивати мускулатуру; привчати до цілеспрямованої роботи й уміння погоджувати свої дії з діями іншого.

 

3.Перевезення піску в грабарках, візках тощо.

МЕТА: розвивати мускулатуру; привчати до цілеспрямованої роботи й уміння погоджувати свої дії з діями іншого.


4.Посипання доріжок піском.

МЕТА: прищеплювати елементарні трудові навички.

 


Перелік ігор і занять із піском біля піскового ящика



1.Пересипання сухого піску через лійку.

МЕТА: познайомити дітей із властивостями сухого й мокрого піску.

 

2.Викладання різних форм із сирого піску за допомогою формочок.

МЕТА: підвести дитину до тематичних будівель на піску.

 

3.  Підготовка ямки, канавки, гірки для прогулянки ляльки.

МЕТА: підвести дитину до тематичних будівель на піску.

 

4.Будівля для ляльки будиночка, саду, городу тощо.

МЕТА: підвести дитину до тематичних будівель на піску.

 

5.«Друкування» на сирому піску.

МЕТА: розвивати мускулатуру рук і координацію їхніх рухів; розширювати зорові уявлення.

 

6.Малювання паличкою на піску.

МЕТА: розвивати мускулатуру рук і координації їхніх рухів. Розширення зорових уявлень.

 

7.Гра «Що я закопав(ла) у пісок?»

МЕТА: розвивати пам'ять, увагу, спостережливість.

 

 

Перелік ігор і занять із квітами



1.Збирання квітів.

МЕТА: сприяти естетичному вихованню дитини, розширювати її кругозір у знайомстві з природою; виховувати дбайливе ставлення до рослин.


2.Складання букетів.

МЕТА: розвивати пам'ять при запам'ятовуванні квітів; розвиток рухів рук і пальців. 

 

3. Плетиво вінків і гірлянд.

МЕТА: розвивати пам'ять при запам'ятовуванні квітів; розвиток рухів рук і пальців.

 

4.Вірші про квіти.

МЕТА: розвивати естетичне сприйняття.

 

5.Ігри   з квітами:

-  вибери таку саму квітку;

-  вибери квітку за назвою;

-  знайди за оригіналом зображення квітів на картинці;

-  постав квітку у вазочку або скляночку відповідного кольору;

-  підбери предмети таких самих кольорів, як квітка;

-  вибери квітку, про яку йдеться у вірші.

 

6.Ігри й доручення.

МЕТА: закріпити знання про квіти: назва, колір; розвивати вміння розрізняти й порівнювати.

 

7.Участь у саджанні квітів і в догляді за ними.

МЕТА: прищеплювання елементарні трудові навички.


 

Перелік занять із листям



1.Згрібання опалого листя в купки та прибирання його з майданчика.

МЕТА: розвивати мускулатуру, прищеплювати елементарні трудові навички у спільній роботі.

 

2. Нанизування листя на прутики.

МЕТА: розвивати мускулатуру рук і координацію рухів, уваги.

 

3.Розрізнення листя за величиною.

МЕТА: навчити розрізняти листя за розмірами (великий - маленький) і порівняти з великою й маленькою коробками.


4.Розрізнення листя за формою.

МЕТА: навчити розрізняти й порівнювати листя за формою, величиною й кількістю.


 

Перелік занять з овочами, фруктами, ягодами



1.Знайомство з назвами.


2.3найомство зі смаком.


3.Знайомство з формою й величиною.


4.3найомство з кольором.


5.3аняття з овочами, фруктами, ягодами:

порівняння овочів, фруктів, ягід із їхніми зображеннями на картині;

порівняння кольору овочів, фруктів, ягід із кольоровим тлом;

угадування овочів на дотик.

МЕТА: збагачувати запас знань і розвивати мовлення дітей; прищеплювати гігієнічні навички: почистити, вимити тощо.

 6. Гриби.

МЕТА: познайомити з видами грибів, частинами гриба: «ніжка» й «капелюшок»; навчити, що гриби можна їсти тільки вареними й солоними.

 

7. Шишки.

1 .Викладання візерунків із шишок.

МЕТА: розвивати мовлення, спостережливість і здатність наслідувати.


2.Уміння розрізняти соснові та ялинові шишки.

МЕТА: розвивати спостережливість, орієнтування в навколишньому середовищі.


 

Камінчики



1 .Кидання камінчиків.

МЕТА: розвивати м'язи рук і влучність.


2.Викладання візерунків.

МЕТА: розвивати мовлення, спостережливість і здатність наслідувати.


 

Перелік рухливих ігор і занять узимку



1.Катання на санчатах із гірки.


2.Катання на санчатах один одного.

3.Катання ляльок і звірів на іграшкових санчатах.

4.3грібання снігу в купи  лопатками.

5.Перевезення снігу на санчатах при ліпленні снігової баби.

6.Збирання снігу з доріжок лопатками.

7.Підмітання доріжок мітелками.


8.Інші види рухливих ігор.


 

Малорухомі ігри й заняття



1.Ходіння по слідах.

МЕТА: розвивати увагу, координацію рухів.


2.Малювання паличками на снігу.

МЕТА: розвивати мовлення, увагу, кмітливість.


3.«Друкування» на снігу.

МЕТА: розширяти зорові уявлення.


4.Фарбування снігу.

МЕТА: познайомити з явищем замерзання льоду.


5.Пересування через невисокі сніжні валики.

 

Спостереження:

-      опущені снігом дерева;

-      снігопад;

-      замерзлі калюжі;

-      танення снігу;

-      колір і блиск снігу;

-      бурульки;

-      життя птахів;

-      зимовий транспорт;

-      одяг людей узимку;

-      праця людей: збирання снігу, чищення тротуару, скидання снігу з дахів тощо;

  зимові ігри дітей (катання на санчатах, лижах, ігри в сніжки, ліплення снігової баби).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Вправа "Тепла ковдра". Техніка самозцілення

Толерантність і прийняття: як розвивати і для чого це потрібно

Важливі навички для емоційного здоров'я дитини